На перший «Gard Energy Ride» вийшли більше 250 учасників

Понеділок, 12 Жовтень, 2020 - 10:07

В зоні розташування Южно-Української АЕС відбувся перший веломарафон «Gard Energy Ride». Більше 250 спортсменів-аматорів помірялися силами на одній з найскладніших і в той же час наймальовничіших трас України. 

Протяжність маршруту – 102,5 кілометра. Він переважно пролягав територією Національного природного парку «Бузький Гард». Дистанція поєднала в собі природні дива південного українського степу та пам’ятки далекої і близької історії, зокрема, Козацтва та періоду Другої світової війни. Рясніла траса й ділянками сучасної житлової та промислової забудови. 

Організаторами веломарафону виступили Южно-Український енергокомплекс та громадська організація «Асоціація територій зони спостереження АЕС України». Захід підтримали первинна профспілкова організація ВП ЮУАЕС, Організація молоді та громадська організація «Українське ядерне товариство». До його організації долучилися і чимало спонсорів*.

«Я би хотів зазначити, що цей проект відрізняється від тих, які раніше організовували на Южно-Українській АЕС.  Це свого роду колаборація, яка об’єднала не лише атомну станцію та профспілкову організацію, а й підприємців міста Южноукраїнськ, зони спостереження АЕС і всієї України. Щодо мети, то, в першу чергу, ми хотіли показати красу краю, де розташований Южно-Український енергокомплекс. Показати, що поряд з атомною станцією існує національний парк, і що вони можуть співіснувати гармонійно. І що АЕС не завдає шкоди навколишньому природному середовищу», - поділився задумом начальник управління інформації та громадських зв’язків ВП ЮУАЕС Олександр Пелюх. За словами веломарафонців, задум втілився повною мірою.

Географія учасників першого «Gard Energy Ride» була дуже широкою. Любителі двоколісних перегонів з’їхалися з різних куточків України. Свої підприємства представляли команди Запорізької, Рівненської, Хмельницької атомних станцій. Разом з ними на старт вийшли «велобайкери» з Одеси, Кропивницького, Києва, Дніпра, Львова, Рівного, Миколаєва, Вознесенська та інших міст. Загалом географічне представництво налічувало більше двох десятків населених пунктів України. Усіх гостинно зустрічала, але при цьому запекло боролася за перемогу команда Южно-Українського енергокомплексу.

Маршрут пролягав лівим та правим берегами Південного Бугу. Погода сприяла. Природа подарувала спортсменам красу золотої осені та зігріла теплом, акумульованим від спекотного літнього сонця гранітними скелями Прибужжя.

Стартував веломарафон з пристанційного майданчика Ташлицької ГАЕС. І відразу крутий підйом. Вже перші метри дистанції багатьом далися нелегко. А попереду чекали більше 100 кілометрів шалених спусків і підйомів, ґрунтових доріг та байраків, стрімкі скелі та польові стежки, прохолода в тіні високих дерев біля самої річки та спекотні, випалені сонцем пагорби. На деяких відрізках велосипед і його наїзник мінялися ролями – хто кого везе.  Досвідчені веломарафонці назвали маршрут одним з найскладніших в Україні.

З перших хвилин стало зрозуміло, що до фінішу доїхати буде нелегко. В лідери відразу вирвались декілька велосипедистів. З певним відривом їх переслідувала основна група – пілотон. Впродовж гонки лідери змінювались, пілотон розсипався та збирався докупи. Були й відверті аутсайдери. Але навіть спроба подолати такий складний шлях – то вже перемога.

Початковим етапом було подолання 23-кілометрового відрізка до Олександрівської ГЕС. Тут марафонці переїхали на правий берег Бугу, де розташовувався перший контрольний пункт та перший піт-стоп – місце, де можна виконати легкий ремонт та технічний огляд велосипеда.

Загалом маршрут пролягав повз 7 сіл Арбузинського, Доманівського та Первомайського районів і включав 4 офіційні контрольні пункти (були на дистанції і  приховані КП, які треба було обов’язково перетнути). Тут, крім огляду та ремонту, спортсмени мали змогу втамувати спрагу та підкріпитися за допомогою добровольців-волонтерів івенту. Вони ж допомагали марафонцям не збитися з маршруту на складних ділянках траси. Подбали організатори й про чистоту довкілля. На всіх контрольних пунктах були відведені спеціальні місця для збору сміття.

Головний суддя веломарафону Іван Алексєєв так оцінив організацію змагань: «Я маю певний досвід з підготовки велогонок. Коли приїхав на останню організаційну зустріч перед марафоном, був приємно здивований тим, наскільки добре продумані всі моменти».

Як і передбачалось, до фінішу доїхали не всі. Частина зійшла з дистанції вже на 47-му кілометрі – на другому КП у селі Богданівка. Скориставшись паромною переправою, вони дісталися до місця фінішу. А на найстійкіших та найзатятіших чекали село Мар’ївка, хутір Львів, брід через річку Корабельна, переправа через Іванівський міст, села Семенівка, Іванівка та, звичайно ж, шалені перегони. 

Піт стікає на очі, вода у фляжці вже закінчилася, сил майже нема, - і ось він, омріяний фініш! Друзі вітають переможців. І не переможців також, бо здолати такий надскладний маршрут – то подолання себе та загартування власної волі. Тому нагороди гідний кожен - медалі вручили всім, хто пересік фінішну пряму.

Завершився марафон  в туристично-розважальному комплексі «Plavni» у селі Костянтинівка, що межує з містом-супутником ЮУАЕС. Тут же, на мальовничому березі річки розташувалося наметове містечко та організовували паста-паті перед початком та після завершення івенту.

За умовами веломарафону максимальний час подолання дистанції складав 10 годин,  проте завдяки чудовій погоді та гарній підготовці учасників він завершився значно раніше. Абсолютним чемпіоном «Gard Energy Ride» став Антон Пустовіт зі Світловодська. Його час – 3 год 45 хв 37 сек. Серед жінок абсолютна перемога у Надії Коломієць з Харкова.

Вони поділились першими враженнями після перетину фінішу.

Антон Пустовіт: «Дуже довго тяглися останні 10 кілометрів. Траса кльова! кам’янисті підйоми, спуски, сипуха, як я її називаю. Мені дуже сподобалось. Обов’язково приїду ще раз».

 Надія Коломієць: «Круто все. Дуже рада, що вдалося виграти. Суперова траса. Взагалі дуже сподобалася. І види вздовж Бугу надзвичайні. Наступного року приїду сама та рекомендуватиму друзям взяти участь у перегонах».

Якісна підготовка та спортивний азарт привели до перемоги найсильніших. На п’єдестал пошани піднялися:

серед дівчат до 35 років - Юлія Дудур (1 місце), Олена Добраниця (2 місце), Ольга Віюк (3 місце);

у категорії «жінки 35+» - Анна Ткаченко (1), Катерина Тертієнко (2), Лариса Чекаленко (3);

«чоловіки 18-29 років»  - Дмитро Соколов (1), Павло Кашуба (2), Богдан Зачепа (3);

«чоловіки 30-39 років» - Костянтин Жученко (1), Максим Сапай (2), Дмитро Мартинюк (3);

«чоловіки 40-49 років» - Кирило Денисов (1), Сергій Васильченко (2), Павло Тягло (3);

«чоловіки 50-59 років» - Ігор Гримайло (1), Нік Конлон (2), Олександр Бурцайло (3);

«чоловіки 60+» - Станіслав Тітаренко (1) , Сергій Харін (2), Микола Сучок (3).

Сам п’єдестал та процедура нагородження викликали в учасників теж чимало емоцій.

Його спорудили з жорен старих млинів, залишки будівель яких на берегах Бугу не раз зустрічалися на трасі веломарафону. Нагороди вручали голова профспілкового комітету підприємства Сергій Снітков та заступник генерального директора ВП ЮУАЕС Вячеслав Губа. «Для Южно-Українського енергокомплексу як одного з організаторів  веломарафону дуже відрадно, що перший млинець, як-то кажуть, виявився не глевким. Тож запрошую усіх на другий «Gard Energy Ride».  До зустрічі наступного року!», - такими словами  завершив своє привітання Вячеслав Губа.  

Усі переможці та призери отримали грошові нагороди (10 тис. грн – абсолютні переможці; три, дві та одну тисячу грн за перше, друге та третє місця відповідно), а також пам’ятні подарунки від спонсорів івенту. Відзначили й найактивніших організаторів марафону.

Та головне, що всі учасники веломарафону одностайні: переможці у цих змаганнях є, а переможених немає. Бо, попри запилений ланцюг, пошкрябані руки та коліна, кожен отримав купу незабутніх вражень і багато нових друзів.

 

*Спонсорами веломарафону виступили: ДП «НАЕК «Енергоатом» та профспілкова організація компанії, АТ «Юженергобуд», Управління молоді та спорту при Миколаївській ОДА, підприємства та організації «Патушинський Медіа», «Кавунівський хліб», ТМ «Моршинська SPORT», ТМ «Аміна», Садовий центр «Сучасне подвір’я», «Runstyle», магазини «Велодім», «Кеф·ір», ТМ «Trekking», «FUN GUARD», «CHAMOIS BUTTR», «NUTREND», ТОВ «ГРАНД ІНВЕСТ СЕРВІС», ТРК «Plavni». Страхування учасників забезпечила страхова група ТАС. Першу допомогу на трасі надавали команда мальтійських рятувальників м. Южноукраїнська.