В інформаційному центрі ВП ЮУАЕС пройшов інтелектуальний турнір «Розберемо на атоми»

Четвер, 19 Грудень, 2019 - 14:26

В інформаційному центрі ЮУАЕС пройшов інтелектуальний турнір «Розберемо на атоми». Це завершальний етап інформаційно-просвітницького проєкту «Nuclear Education», який проводиться для учнів шкіл, гімназії та професійного ліцею міста-супутника атомної електростанції. Конкурсантам треба було довести, що вони добре  засвоїли інформацію, яку протягом кількох місяців їм намагались донести фахівці АЕС.

Тематика інтелектуального турніру школярам була добре знайома, адже у перебігу проєкту вони побували на різних об’єктах Южно-Українського енергокомплексу: у лабораторії зовнішньої дозиметрії та еколого-хімічній лабораторії, на повно-масштабному тренажері, Ташлицькій ГАЕС, метеорологічній станції.

«Я вже другий рік поспіль беру участь у проєкті «Nuclear Education» і вважаю його дуже цікавим, – зазначає учасниця турніру «Розберемо на атоми» Юлія Блануца. – Особливо корисною ця інформаційно-просвітницька програма є для тих, хто планує пов’язати своє життя з атомною енергетикою».   

Вперше в рамках проєкту «Nuclear Education» учні провели цілий день на Южно-Українській атомній станції. Управління інформації та громадських зв’язків разом з навчально-тренувальним центром розробили такий маршрут, аби у школярів склалася максимально повна картина про роботу підприємства. За словами організаторів проєкту «Nuclear Education», дітям важливо зрозуміти, що атомна електростанція діє як єдиний, чітко злагождений механізм, де кожен структурний підрозділ, кожен працівник грає важливу роль.

Під час п’ятигодинної екскурсії розповідали про те, скільки треба працювати, щоб стати начальником зміни станції, що робиться задля підвищення рівня безпеки та надійності ядерного об’єкта, як готують воду для власних потреб АЕС тощо. Вся ця інформація знадобилась школярам під час інтелектуального батлу.

Турнір «Розберемо на атоми» складався з п’яти турів: тест, відеопитання «22», кросворд «Електрика», бліц-опитування та індивідуальний конкурс. Який вид паливного циклу діє в Україні, переваги традиційної та альтернативної енергетики, звідки береться енергія в ядерному реакторі і який уран використовують у ВВЕР-1000 – на ці і багато інших питань учасникам треба було дати відповіді. Конкурсанти добре працювали у команді, активно підтримували один одного. Вони впоралися з усіма поставленими завданнями.

Перше місце і сертифікат на 4 тисячі гривень отримала команда гімназії. Вже третій рік поспіль вона набирає найбільшу кількість балів у конкурсі.  Друге місце і приз у розмірі 3 тисячі гривень віддали учням школи №3. Бронзовим призером інтелектуального змагання стали учні першої школи. Їм вручили сертифікат на 2 тисячі гривень. Заохочувальними грошовими преміями за активну участь відзначені команди шкіл №2 та №4, ліцеїсти. Крім того, за індивідуальні досягнення у проєкті «Nuclear Education» цінними призами та медалями у номінації «Експерт» нагороджені Кирило Малаховський і Владислав Жуков, у номінації «Ерудит» - Олександр Таужнянський.

У січні учасники інформаційно-просвітницької програми «Nuclear Education» розпочнуть підготовку дослідницьких робіт, які потім захищатимуть на всеукраїнському рівні. Член журі конкурсу «Розберемо на атоми» Денис Бутирський зазначив, що започаткований управлінням інформації та громадських зв’язків проєкт не тільки дає знання для школярів, але й дозволяє популяризувати професію атомника: «Молодь має чітко розуміти, що у атомної енергетики великий потенціал. І жодна альтернативна галузь сьогодні не може обійти її за рівнем потужності, обсягами виробництва електроенергії».