На Южно-Українському енергокомплексі побували SDG-амбасадори

Понеділок, 19 Серпень, 2019 - 14:46

На Южно-Українському енергокомплексі та у його місті-супутнику 14-15 серпня працювала команда SDG-амбасадорів. Учасники молодіжної лідерської програми, яку в квітні 2019 року започаткувала експертна організація Центр «Розвиток КСВ» (корпоративної соціальної відповідальності), популяризували цілі «Сталого розвитку» (Sustainable Development GoalsSDG). Проект передбачає вирішення глобальних проблем людства через реалізацію локальних, у певних соціальних групах або населених пунктах. Їх головний меседж «Маленькі кроки – глобальні цілі».

Молоді люди, щоб краще зрозуміти проблеми городян, відвідали об’єкти головного містоутворюючого підприємства – Южно-Українського енергокомплексу. Вони побували на атомній електростанції, Ташлицькій ГАЕС, на будівельному майданчику майбутньої системи технічного водопостачання енергоблоків.  Відвідали також соціальні об’єкти – спорткомплекс «Олімп» та Палац культури «Енергетик». Кожен з амбасадорів відповідає за один з 17 напрямків «Сталого розвитку». Були серед них і ті, хто досліджує питання енергетики, а саме її впливу на навколишнє середовище, забезпечення доступу до надійних, стійких і сучасних джерел енергії, а також ті, хто працює над проектами з екологічних аспектів. Молоді люди були вражені масштабами виробництва, підходом до дотримання принципів безпеки та з цікавістю сприйняли інформацію про те, що НАЕК «Енергоатом» підтримує та розвиває екологічно чисті види енергії – гідро-, гідроакумулюючу та сонячну.

«Після того, як я побувала на усіх об’єктах Южно-Українського енергокомплексу, поспілкувалась зі спеціалістами, однозначно моя позиція покращилась в плюс щодо атомної енергетики. Тут люди захоплені своєю роботою, вони справді професіонали і це не може не викликати поваги. Ваша електростанція стала для мене свого роду рушієм, щоб ще раз повторити фізику і хімію», - поділилась враженнями Христина Бойчук, член команди SDG-амбасадорів.

Місія членів молодіжної лідерської програми в Южноукраїнську полягала у тому, щоб виявити питання, які найбільше хвилюють городян, визначити ті, що місцеві мешканці спроможні вирішити самостійно, та підказати шляхи їх реалізації. Це так званий соціальний челендж «Змінимо місто за два дні». Загалом було опитано понад сто респондентів. Городяни здебільшого жалілись на малу пенсію, погані дороги, корупцію, нестачу робочих місць. Проаналізувавши результати опитування, амбасадори запропонували розпочати з малого – того, що спроможні зробити самі городяни, а точніше, міська молодь. Дійшовши висновку, що в Южноукраїнську відсутній креативний простір для молоді, вони рекомендували створити так званий ХАБ-портал - приміщення, де можна було б проводити тренінги, майстер-класи, організовувати інсталяції, виставки, зустрічі.

 «Така практика вже реалізована у багатьох містах України. Для Южноукраїнська це теж є  надзвичайно актуальним. У цьому приміщенні можна було б спілкуватись, працювати фрі-лансерам, організовувати он-лайн курс, запрошувати успішних людей ділитись секретами своїх досягнень. У вас на атомній електростанції теж є молоді, креативні, успішні люди, які могли б проводити тренінги з розвитку лідерських якостей. Розвиваючи потенціал молоді, ви розвиватимете потенціал міста», - зауважила SDG-амбасадорка Софія Веремчук. Її доповнила координатор проекту SDG-амбасадори України Олександра Гондюл: «Ця програма спрямована на те, щоб молоді ініціативні люди, які не бажають сидіти на місці, а прагнуть розвиватись, почали реалізовувати свої ідеї спочатку локально, потім виходити на національний рівень, і нарешті, вирішувати глобальні проблеми людства. Наше завдання продемонструвати, як це можна зробити, підштовхнути до дій, спонукати повірити у свої сили».   

Амбасадори не лише радили, а й діяли. Вони започаткували в соціальних мережах челендж ♯iloveЮУ. Під цим хeштегом запрошують залишати свій коментар з описом – за що я люблю Южноукраїнськ і яким я бачу це місто у майбутньому. Закумульовані  їдеї потім буде легше реалізувати, переконані молоді активісти. А поширення інформації про нього в соцмережах дозволить підняти імідж міста та створити його власний бренд.