Фахівці ЮУАЕС поділилися досвідом проведення реконструкції парогенераторів з болгарськими колегами

П'ятниця, 1 Березень, 2019 - 09:09

На Южно-Українській атомній електростанції 27 лютого фахівці АЕС Козлодуй (Болгарія) знайомилися з практичним досвідом проведеної реконструкції запобіжних клапанів (ЗК) парогенераторів. До складу делегації входили представники реакторного та турбінного цехів болгарської АЕС, а також її компанії-партнера «ENEK KONSULТ».

Заміна запобіжних клапанів парогенераторів на трьох енергоблоках Южно-Української АЕС була передбачена «Комплексною програмою модернізації та підвищення безпеки енергоблоків АЕС». У 2011-2012 роках імпульсні клапани виробництва Чеховського заводу енергетичного машинобудування (Росія) на всіх трьох енергоблоках були замінені на ЗК німецької фірми «Bopp&Reuther».

«До основних переваг нових клапанів можна зарахувати те, що їх атестовано для роботи на парі, воді та пароводяній суміші. Це клапани прямої дії, які спрацьовують без стороннього впливу. На сьогодні такі запобіжні клапани встановлено лише на блоках нашої атомної станції, тому до їхньої роботи підвищена увага колег з інших АЕС», - зазначає начальник лабораторії служби налагодження та випробування обладнання ВП ЮУАЕС Ігор Облочинський.

Під час одноденного візиту на Южно-Українську атомну станцію фахівці АЕС Козлодуй познайомилися з досвідом заміни ЗК парогенераторів з електропневматичною системою керування в режимі «підживлення-продувка», а також оглянули згадане устаткування, встановлене на третьому енергоблоці. Гостей цікавили питання щодо виконаної реконструкції, переваг нових клапанів, їхньої конструкції та вимог, що до них висуваються.

«Обладнання фірми «Bopp&Reuther», встановлене на Южно-Українській атомній станції, зацікавило фахівців АЕС Козлодуй тим, що його застосування результативно відбивається на безпеці станції та демонструє збільшення показників з усіх напрямків, - каже про цілі візиту директор болгарської компанії «ENEK KONSULТ» Арменуі Мадоян, яка входила до складу делегації. - Наші колеги хочуть у реальності ознайомитися з роботою цих клапанів. Їх цікавить не модернізація устаткування, а саме його повна заміна, оскільки вона передбачає деякі конструктивні та технічні зміни, що є головним аспектом подальшого вивчення можливості застосування аналогічного обладнання на станції Козлодуй».