ЮРІЙ НЕДАШКОВСЬКИЙ: ЕНЕРГОАТОМ НЕ ВИМАГАЄ ДЛЯ СЕБЕ ПРЕФЕРЕНЦІЙ – МИ ВИМАГАЄМО РІВНИХ УМОВ РОЗВИТКУ

Четвер, 19 Липень, 2018 - 21:38

Юрій Недашковський: Енергоатом не вимагає для себе преференцій – ми вимагаємо рівних умов розвиткуЗа ініціативи Комітету з питань паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики та ядерної безпеки відбулись Комітетські слухання на тему: «Ядерна енергетика України - виклики та перспективи». Захід відбувся 12 липня 2018 року у Верховній Раді.
 

У Комітетських слуханнях взяли участь народні депутати України, представники Кабінету Міністрів України, органів виконавчої влади, Міністерства енергетики та вугільної промисловості, Міністерства фінансів України, Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, Державної інспекції ядерного регулювання, представники міжнародних організацій, підприємств, установ, організацій ядерної галузі, галузевих профспілок, громадських організацій, експертів у галузі ядерної енергетики, ЗМІ та інші зацікавлені особи.

Відкриваючи слухання в.о. Голови Комітету з питань паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики та ядерної безпеки Олександр Домбровський наголосив, що порядок денний слухань прямо пов’язаний із забезпеченням енергетичної безпеки та енергонезалежності України: «В українській структурі енергогенерації атомна енергетика забезпечує понад 55% виробництва електроенергії. За останні роки атомна енергетика України стала настільки потужною галуззю, що може стати тим наріжним каменем розвитку всієї нашої енергетики, але для цього необхідно вирішити питання тарифоутворення для атомної генерації. Питання тарифу – це вирішення цілого комплексу соціальних питань, це питання заробітної платні, це питання відтоку професійних кадрів, це питання фінансового забезпечення експлуатації атомних блоків, це забезпечення нашої з вами безпеки. Щиро дякую всій великій та професійній команді українських атомників за те, що в дуже непростих обставинах Україна завдяки вам залишається стабільною. І ми повинні зробити все, щоб так було й надалі».

Народний депутат України, секретар Комітету Верховної Ради України з питань паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики та ядерної безпеки Вікторія Войціцька торкнувшись у своєму виступі законодавчої неурегульованості в ядерній галузі дорікнула своїм колегам, що низка законопроектів які ще з 2015 року були схвалені та внесені Комітетом ВР з ПЕК на голосування досі не прийняті: «Проходження законопроектів, важливих для майбутнього ядерної енергетики в ВР, відбувається надто повільно. Це неприпустимо для такої атомної галузі, яка має стрімко розвиватись, у тому числі, задля досягнення Україною всіх міжнародних зобов’язань. Йдеться як про соціально значимі законопроекти, від прийняття яких залежить збереження висококваліфікованого персоналу на АЕС, так й законопроекти, що мають гармонізується законодавство України в сфері радіаційної безпеки.

Народний депутат окремо наголосила на необхідності законодавчого врегулювання питання державних закупівель для забезпечення успішної реалізації проекту будівництва нових атомних енергоблоків шляхом внесення змін в Закон України «Про публічні закупівлі»: «Цикл спорудження нових ядерних потужностей від початку виконання передпроектних робіт до введення об’єкту в експлуатацію становить біля п’ятнадцяти років. Таким чином, реалізація завдань Енергетичної стратегії - 2035 повинна здійснюватися у жорсткі терміни, а закупівля необхідних товарів, робіт і послуг, у суровій відповідності з діючим ядерним законодавством, орієнтованим на безумовний пріоритет забезпечення ядерної та радіаційної безпеки над іншими інтересами. Визначення постачальника товарів, робіт і послуг у сфері ядерної енергетики має свої особливості. Вибір перспективних ядерних технологій для будівництва нових енергоблоків АЕС в Україні (включаючи розроблення критеріїв вибору нових типів ядерної технології для заміщення діючих енергоблоків АЕС із забезпеченням стійкості атомної енергосистеми, розроблення переліку можливих для України нових типів реакторних технологій) буде здійснюватися шляхом проведення міжнародних конкурсів з одночасним розглядом та врахуванням питань джерел фінансування та порядку закупівлі. Це все треба врахувати шляхом внесення змін у Закон України «Про публічні закупівлі».

З тезою про те, що практика Комітетських слухань є ефективною погодився Голова підкомітету з питань ядерної енергетики та ядерної безпеки Володимир Бандуров, наголосивши, що результатом Комітетських слухань, які зараз відбуваються мають також стати реальні кроки на шляху вирішення всіх нагальних питань атомної галузі. Він зауважив, що нинішні виклики, які постають перед атомною галуззю чітко розподіляються на два блоки: «Атомна енергетика України в довгостроковій перспективі була і буде основою енергетичної безпеки нашої країни. Нам необхідно найближчим часом визначитися з тим, чим ми будемо заміщувати  потужності в електроенергетиці Україні, після масового виводу з експлуатації ядерних енергоблоків після 2035 року, дати можливість Енергоатому інвестувати в розвиток, тобто встановити справедливий тариф. І звичайно зробити ряд кроків для збереження кадрового потенціалу галузі та зупинити відтік кваліфікованих фахівців з наших атомних станцій. Багато з цих питань знаходяться в тому числі в компетенції Верховної Ради, і ми не повинні відкладати прийняття необхідних законів на невизначений термін».

Про жорстоку та запеклу війну, що також продовжується і на енергетичному ринку України і, зокрема, про намагання дестабілізувати ядерну енергетику України нагадав Міністр енергетики та вугільної промисловості України Ігор Насалик. Він зауважив, що Росію дуже дратує ситуація, що Україна та її атомна енергетика за останні два роки повністю відмовилась від їхніх послуг: «З невідомих мені причин Кабінет міністрів України переніс затвердження техніко-економічного обґрунтування добудови енергоблоків №3, 4 ХАЕС на наступне засідання. Зараз відбувається запекла боротьба спротиву розвитку українського атомно-промислового комплексу. Росіяни дуже незадоволені ситуацією, коли Україна працює самостійно та автономно від них. Саме тому й являються фальсифікації з боку РФ щодо заводу ядерного палива, щодо заблокування проекту добудови енергоблоків №3, 4 ХАЕС…».

Голова Держатомрегулювання Григорій Плачков висловив занепокоєння ситуацією з тарифом на відпуск електроенергії АЕС у контексті забезпечення безпечної експлуатації атомних енергоблоків. «З урахуванням необхідності обов’язкового виконання заходів з підвищення безпеки енергоблоків у процесі підготовки їх до продовження експлуатації дуже гостро постає питання належного фінансування цих заходів. Якщо Енергоатом через брак коштів у тарифі не виконуватиме у повному обсязі заходи з продовження термінів експлуатації енергоблоків, Держатомрегулювання просто не матиме права надавати дозвіл на експлуатацію цих блоків», - заначив Григорій Плачков.

Очільник Держатомрегулювання також стурбований відтоком висококваліфікованих кадрів з українських атомних електростанцій через низький рівень заробітної платні, яка є значно нижчою ніж в закордонних колег українських атомників. «Нещодавно я повернувся з Білорусі, де відвідав будівництво Білоруської АЕС, і я можу сказати, що 4 зміни з 8, які наразі готуються на цій станції – це колишні співробітники Запорізької та Южно-Української АЕС і це ліцензований персонал. Залишаються проблеми із забезпеченням житлом персоналу наших АЕС. Все це негативно відбивається на настроях в колективах українських АЕС», - наголосив Григорій Плачков.

Президент державного підприємства НАЕК «Енергоатом» Юрій Недашковський почав свій виступ з того, що розповів про основні заходи, що вже були реалізовані та зараз реалізуються в рамках імплементації положень нової «Енергетичної стратегії-2035», та зазначив, що практика проведення комітетських слухань достатньо дієвий інструмент: «За два роки, що сплинули з попередніх слухань, більшу частину наміченого вдалося досягти або ж зрушити з місця». За його словами, одними з ключових завдань, що виконуються та будуть без сумнівів успішно виконані Енергоатомом у подальшому є продовження строків експлуатації діючих енергоблоків АЕС: «Технічно – це можливо, щонайменше на 20 років понад проектні. В коштах – це більш ніж у 20 разів дешевше, ніж спорудження нових потужностей. Звичайно ж на таких умовах цілком логічно зберегти існуючий парк реакторних установок і отримати необхідний ресурс часу для підготовки до нового ядерного будівництва». За словами Юрія Недашковського, на сьогодні «7 із 15 енергоблоків після виконання всіх законодавчих і регуляторних вимог отримали ліцензії Держатомрегулювання на продовжений строк служби, і ця робота впевнено продовжується. На жаль, ведеться вона в умовах хронічного дефіциту тарифних коштів». Також у відповідності з трьома галузевими програмами за напрямами підвищення номінальної потужності енергоблоків і підвищення КВВП здійснюються заходи щодо покращення ефективності роботи АЕС. «Якщо вдасться сумарно за обома напрямками досягти хоча би 20-відсоткового збільшення, ефект буде еквівалентний підключенню до мережі додаткових 2760 МВт атомної генерації і додаткового щорічного виробництва електроенергії від 6,9 до 14,8 млрд. кВт•год, що повністю компенсуватиме роботу енергоблоку № 2 Хмельницької АЕС на експорт», - повідомив президент Енергоатома. За його словами, успішно виконується й інше завдання Енергостратегії – щодо будівництва Централізованого сховища відпрацьованого ядерного палива: ведуться будівельні роботи безпосередньо на майданчику сховища, а також ядерні модифікації на Хмельницькій, Рівненській та Южно-Українській АЕС.  Для гарантованого фінансового забезпечення цього проекту Міністерством фінансів України, НАЕК «Енергоатом», Корпорацією зарубіжних приватних інвестицій (OPIC) та спеціально створеним Central Storage Safety Project Trust підписано угоди про залучення 250 млн. доларів фондового ринку США. «Це – надзвичайний успіх! Я би сказав, що тепер дорога для залучення коштів на фінансування наших нових ядерних проектів відкрита. В лютому цього року завершилася емісія та розміщення облігацій, закрито транзакцію, розпочато перші вибірки коштів», - повідомив Юрій Недашковський. Водночас, він константував, що у тарифі не передбачені кошти на обслуговування кредиту, а також існують колізії між закупівельним законодавством і державними будівельними нормами при реалізації довгострокових будівельних контрактів. Інша колізія, як вважає Рахункова палата, міститься між Законами України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку» і Про будівництво ЦСВЯП, і гальмує фінансування соціальної інфраструктури прилеглих територій. «Енергоатом готовий платити кошти – території не можуть їх прийняти!» - наголосив очільник Компанії.

НАЕК «Енергоатом» успішно виконує значний обсяг робіт щодо вирішення питання диверсифікації джерел постачання ядерного палива для забезпечення потреб енергоблоків українських АЕС навіть за умови форс-мажорних ситуацій. А також здійснює всі необхідні заходи щодо реалізації пілотного проекту «Енергетичний міст «Україна – Європейський Союз», що має розглядатись та реалізовуватись у комплексі з добудовою енергоблоків №3,4 ХАЕС та розбудовою інфраструктури міждержавних електричних мереж шляхом відновлення лінії «Хмельницька – Жешув» 750 кВ»: «Всі заходи, які здійснюватимуться в рамках цього проекту, є невід’ємними складовими глобального проекту інтеграції ОЕС України до європейської енергетичної системи ENTSO-E. Важливим є те, що довгостроковий контракт на експорт електричної енергії з ХАЕС-2 слугуватиме фінансовим інструментом добудови ХАЕС-3, 4 у якості застави для отримання кредитних коштів без суверенних гарантій. А це, в свою чергу, дозволить залучити експортне кредитування для постачання обладнання ядерного острову, ядерного палива першого завантаження та окремих видів спеціального обладнання і послуг».

Також Юрій Недашковський доповів, що замість виконання завдання Енергостратегії щодо створення повноцінного Фонду зняття з експлуатації АЕС, «просто запроваджено механізм, за яким Енергоатом щорічно перераховує кошти до державного бюджету України, і там вони віртуально обліковуються, але цілком реально знецінюються від інфляції та девальвації. За сорок років експлуатації в Україні атомних електростанцій віртуально накопичено аж 3722 млн грн. Ми продовжуємо перекладати сьогоднішні проблеми на плечі майбутніх поколінь!» Він звернувся до учасників засідання взяти під контроль Комітету ВР з питань ПЕК, ядерної політики та ядерної безпеки забезпечення належного розміру відрахувань та захисту від інфляції коштів, які Енергоатом перераховує на зняття з експлуатації. 

Аналогічного втручання потребує і ситуація, що склалася із Фондом поводження з РАВ, кошти якого весь час з 2008 року, коли його було створено, використовувалися не за цільовим призначенням. Як наслідок, «Фонд отримав 6,1 млрд. грн, але ні сховища для прийняття на захоронення радіоактивних відходів від експлуатації АЕС, ні сховища для прийняття високоактивних осклованих відходів від радіохімічного перероблення ВЯП в Україні досі не створено. Ситуація потребує невідкладного виправлення», - наголосив президент Компанії.

Коментуючи ці питання головуючий слухань Олександр Домбровський жорстко розкритикував  позицію Міністерства фінансів, яке ігнорує вказані проблеми, зокрема – знецінювання великого об’єму коштів.

Також досі, за словами президента Енергоатома, незважаючи на повну сплату Компанією коштів на фінансування заходів соціально-екологічної компенсації ризику населення, яке проживає в зонах спостереження АЕС до Держбюджету, на сьогодні утворилася «колосальна заборгованість перед територіальними громадами». З перерахованих Енергоатомом 2 млрд 60,7 млн грн, територіальні громади недоотримали з 2010 року 1 млрд 130,7 млн грн.

Говорячи про перспективи розвитку атомної енергетики, Юрій Недашковський зазначив, що вітчизняний досвід свідчить про те, що основні причини зриву планів розвитку галузі «дуже банальні: відсутність реальних джерел фінансування і надмірно тривалий, забюрократизований процес проходження державних інвестиційних процедур. «Сьогодні у світовій ядерній енергетиці одними із найважчих викликів стали проблеми надзвичайно вартісного та тривалого за часом процесу нового ядерного будівництва і, як наслідок, окупності інвестицій. А в українських умовах, на жаль, до цих глобальних проблем додалася ще й національна специфіка – абсолютно не пристосовані для нового будівництва процедури державних закупівель. Все це потребуватиме як врахування в Програмі розвитку атомної енергетики, так і відповідних законодавчих змін».

Важливою проблемою функціонування та розвитку атомної генерації Юрій Недашковський назвав існуючу систему тарифоутворення. Через невиконання положень Енергостратегії, яку було затверджено у 2006 році, з 2006-го по 2017-й рік Енергоатом недоотримав 5 млрд 212 млн дол. «Такими коштами можна було би профінансувати не тільки всі програми модернізації і підвищення безпеки, продовження строку служби енергоблоків АЕС, але й добудувати 3-й і 4-й енергоблоки Хмельницької АЕС. І все це – давно би вже працювало на економіку України», - наголосив президент Енергоатома.

За його словами, «минулим складом НКРЕКП за останні три роки ситуацію взагалі було повністю розбалансовано: за рахунок кредитів, які залучало державне підприємство Енергоринок у державного ж Ощадбанку прискореними темпами було практично повністю погашено заборгованість енергоринку перед виключно приватною генерацією за попередні періоди, порушуючи тим самим закон про пропорційний розподіл коштів, а простіше кажучи – за рахунок державного сектору на користь приватного. В результаті цих оборудок приватна генерація входить в нову модель ринку електроенергії чистенькою, без заборгованості перед нею, всі борги у такий спосіб перевішуються на Енергоатом», - наголосив Юрій Недашковський. Більш того, НКРЕКП почала практикувати вибірковий підхід, «застосовуючи для теплової генерації «індикатив», а для атомної – «затрати+», на жаль, і в такому дуалізмі ведучи себе непослідовно. Якщо дійсно «затрати+», то чому ж тоді в тарифі на атомну електроенергію постійно закладаються кошти менше реальних потреб»? Він нагадав, що на 2017-й рік, виходячи з мінімально необхідних потреб, узгоджених в установленому порядку, Енергоатом звертався до НКРЕКП з проханням встановити тариф 72,41 коп/кВт∙год – у 2,2 рази нижче від теплової генерації. Натомість при тарифі  47 копійок за кВт∙год, з яких уже після затвердження фінансового плану в кінці року НКРЕКП було знято ще 3,3 млрд. грн, що загнало Компанію в штучні збитки.

Встановлений з 1 січня 2018 року тариф на відпуск електричної енергії навіть у дещо підвищеному розмірі 54,03 коп/кВт∙год також залишається критично дефіцитним і не покриває мінімально необхідні потреби. Особливо критичною, за словами очільника Енергоатома, є проблема врахованої у тарифі заробітної плати, яка порівняно з 2014 роком у доларовому еквіваленті знизилася у 1,5 рази, і темпи зростання якої відстають від темпів зростання заробітної плати промисловості України на 36%. «До того ж у 2017 році фонд оплати праці був менше розрахункового на 18%, а на 2018-й рік – взагалі не враховано витрати на оплату праці персоналу на об‘єкти, які будуть вводитися цього року.

Крім того, словами Ю. Недашковського, хронічно недофінансовуються статті модернізації і підвищення безпеки, продовження строку служби, ремонту, окремих видів ремонтних робіт та експлуатаційних затрат, фінансових витрат. «Вартість затвердженої Урядом Комплексної зведеної програми підвищення рівня безпеки енергоблоків АЕС України підлягає корегуванню у зв’язку з інфляційними процесами та девальвацією національної валюти. Відповідні зміни погоджені усіма зацікавленими органами державної влади і ядерним регулятором, але вже більше двох років блокуються НКРЕКП», - наголосив президент Енергоатома, підкресливши, що така ситуація ставить під загрозу довіру з боку міжнародних фінансових організацій.

У свою чергу головуючий слухань Олександр Домбровський закликав новий склад Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг терміново провести продуктивне та ґрунтовне спільне засідання на якому професійно та справедливо обговорити та визначитись зі всіма нюансами тарифоутворення для атомної генерації. На що представник НКРЕКП Дмитро Коваленко відповів цілковитою згодою та висловив сподівання, що за умови обґрунтування з боку Компанії тариф буде переглянуто.

Тим не менш, завершив свій виступ Юрій Недашковський на оптимістичній хвилі: «Енергоатом, зберігаючи найнижчий в усьому світі атомний тариф, має позитивний досвід емісії звичайних облігацій Компанії на добудову Х2/Р4; досвід залучення довгострокових кредитів МФО на підвищення безпеки Х2/Р4 після пуску і співфінансування КзПБ усіх енергоблоків під надання державних гарантій; відпрацьовано механізм залучення коштів американського фондового ринку для фінансування спорудження в Україні ЦСВЯП; ведуться переговори щодо умов отримання кредиту банку Барклайз на фінансування добудови Х3/Х4 без надання суверенних гарантій, а лише під заставу довгострокового контракту на експорт електроенергії до країн ЄС. До Енергоатома надходять серйозні пропозиції щодо фінансування спорудження нових ядерних енергоблоків. Наприклад, на початку цього року делегація китайської держаної корпорації CNNC International спільно з Індустріальним комерційним банком Китаю ICBC запропонувала Енергоатому свою участь в пілотному проекті «Енергетичний міст» і в добудові Х3/Х4 за формулою «1+1», яка передбачає застосування як технологій ВВЕР-1000, так і інших еволюційних реакторів нового покоління HPR-1000 (Hualong-1) з високою ступеню української локалізації (до 80%) і фінансуванням 85% контракту під державні гарантії України». Водночас, Юрій Недашковський наголосив, що окрім добудови Х3/Х4 він не розраховує на масштабне будівництво нових реакторів високої потужності, зазначивши, що розглядає майбутнє ядерної енергетики України через призму розвитку технологій малих модульних реакторів, котрі за останні 10-12 років стали надзвичайно інвестиційно привабливими проектами, які «відповідатимуть найсучаснішім вимогам з безпеки, обіцяють бути дешевшими за капіталовкладеннями, і споруджуватися за два-три роки з моменту заливання першого кубометру бетону».

На завершення виступу, звертаючись до учасників слухань президент Енергоатома наголосив: «Ми не просимо жодних преференцій чи пільг. Окрім однієї – поставити Енергоатом в рівні умови роботи з іншими учасниками енергетичного ринку!»

Резюмуючи Комітетські слухання Олександр Домбровський зазначив, що ситуація з тарифоутворенням, яка склалась в атомній генерації неприпустима для галузі, яка має стрімко розвиватись, а також для забезпечення національної безпеки України і для виконання нашою країною міжнародних зобов’язань. Він закликав Уряд, Верховну Раду, НКРЕКП та Мінфін по-справжньому працювати та долучитись до розв’язання проблем ядерної галузі та зупинити відтік високопрофесійних кадрів, яких Україні не буде ким замінити.

Офіційне повідомлення Інформаційного управління Апарату Верховної Ради України за підсумками слухань 

Повну доповідь президента НАЕК «Енергоатом» Юрія Недашковського на слухання Комітету ВР з питань паливно-енергетичного комплексу ядерної політики та ядерної безпеки на тему: «Ядерна енергетика України - виклики та перспективи» читайте за посиланням.

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

Юрий Недашковский: Энергоатом не требует для себя преференций - мы требуем равных условий развития

 

Теги: Юрій НедашковськийЦСВЯППрезентаціяЗАЕСРАЕСЮУАЕСХАЕСКЗПБКабмінНКРЕКПДІЯРУWestinghouseHoltec InternationalФотоВідео

Теги: